سئو چیست و چرا سئو بسیار مهم است؟
نوشته شده توسط : nastaran

SEO مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. حال باید این سوال را بپرسم که چرا سئو اینقدر مهم است؟ در حال حاضر اکثر کسب و کارها در ایران به سمت فضای مجازی رفته اند. چرا؟ پاسخ معمول این است که درآمدها از طریق فضای مجازی چند برابر می شود، بنابراین نتیجه می گیریم

یک اصل مهم در فروش موفق در هر کسب و کاری

سوال اینجاست که چرا با وجود اینکه کسب و کار ما دارای وب سایت است، فروش خود را تغییر نداده ایم؟
بگذارید یک مثال ساده بزنم: شما سایتی برای ساخت کارتون دارید، اما بودن یا نبودن سایت تاثیر زیادی در فروش شما ندارد. بنابراین هر کسب و کاری چه در فضای مجازی و چه واقعی نیاز به رعایت اصول خاص خود دارد و در صورت رعایت این قوانین درآمد شما از طریق فضای مجازی چند برابر خواهد شد.


هدف از سئو چیست و چرا سئو اینقدر مهم است؟
ترافیک سایت شما چندین برابر افزایش می یابد
کسب و کار شما را به یک برند معتبر تبدیل می کند
باعث می شود تمام محتوا و محتوای سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشد
فروش محصولات شما چندین برابر افزایش می یابد
بهترین ابزار تبلیغاتی برای کسب و کار شما.
آیا ما دو نوع سئو داریم؟

سئو داخلی و خارجی
سئو داخلی یا به اصطلاح (On Page SEO)
سئو خارج از صفحه (Off Page SEO)

SEO On Page چیست؟
به طور کلی هر تکنیکی که در داخل سایت انجام شود سئو داخلی محسوب می شود. سئوی درون صفحه شامل موارد زیر است که یک سئو یا مدیر وب سایت باید بررسی کند:

کد را برای بهبود سرعت سایت بهینه کنید
نقشه سایت بسازید
یک فایل Robots.txt بسازید
بهینه سازی تصویر
بهینه سازی فونت ها
بهینه سازی محتوا
پیوندها
و…
سئو خارج از صفحه چیست؟
بر خلاف سئو داخلی که دارای سئو مستقیم و دسترسی مستقیم در داخل سایت است، خارج از سایت یا خارج از سایت با استفاده از تکنیک ها، رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد، مهمترین جنبه های سئو خارجی عبارتند از:

بک لینک ها
گزارش آگهی
بسترهای فضای مجازی (شبکه های اجتماعی)
و…
در برخی از پلتفرم ها پرسیده شد و گفتن کلاه در سئو نماد چیست؟ خلاصه هر تخصص و شغلی نمادی دارد. در اینجا نیز تمامی سئوکاران به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:
انواع کلاه در سئو
1- کلاه سفید:
سئو کلاه سفید اصلاً تخلف نیست، به عبارت دیگر کارهایی را انجام نمی دهند که قوانین و الگوریتم های گوگل را زیر پا بگذارد و سعی می کنند سئو سایت را به صورت طبیعی انجام دهند و به همین دلیل رشد ارگانیک یک سایت زمان زیادی می برد. و در موتورهای جستجو قرار گیرد.

کلاه خاکستری:
سئوکارانی هستند که علاوه بر رفتار کلاه سفیدها، می توانند با استفاده از تکنیک ها و روش های خاصی که به سئو سایت آسیبی نمی رساند، رتبه سایت را در مدت زمان کوتاهی بهبود بخشند.

مثال: (فرض کنید مسیری را انتخاب کرده اید و 2 کیلومتر پیاده روی معمولی و استاندارد است، اما میانبر وجود دارد و مسیر 2 کیلومتری را به 1 کیلومتر کاهش می دهد. توجه داشته باشید که اصول اولیه همان رعایت قوانین و مقررات است. گوگل فراموش نشده است، اما می توان با چند تکنیک سریعتر به آن دسترسی پیدا کرد).

مثال: (به عبارت ساده تر، اکثر آنها عادت دارند که بگویند در عرض 2 تا 3 هفته سایتی با بهترین ورودی از طرف گوگل به بدن کارفرما تحویل داده می شود. خب این یک مشکل دارد این است که هیچ سایتی به صفحه اول نمی آید. گوگل در عرض دو تا سه هفته با استفاده از کدهای مخرب بازدیدهای جعلی ایجاد می کنند و آی پی های جعلی وارد سایت شما می شود و این یکی از خطوط قرمز گوگل است و باعث جریمه شدن سایت شما می شود.

کار دیگری که انجام می دهید این است که از بک لینک های مخرب به 500 سایت استفاده می کنید، اگر آن سایت ها از نظر سئو معتبر نباشند و اکثر آنها در لیست سیاه گوگل باشند و اگر گوگل تشخیص دهد که شما هم بک لینک هستید به شما بک لینک می دهند. به آن سایت ها لینک دهید، سایت شما نیز در لیست سیاه گوگل قرار دارد. است) ..

 




:: برچسب‌ها: سئو، سئو سایت، سئو سایت تهران، سئو سایت مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: